Jak dobrze zacząć promować się w serwisach społecznościowych posiadając firmę, która ma dużo do zaoferowania swoim klientom? LinkedIn i Instagram to przykłady serwisów typu social media dzięki którym można odnieść sukces. Natomiast, aby zaistnieć na portalu Facebook należy mieć między innymi dobry pomysł, który przyciągnie nowych fanów, a tym samym potencjalnych klientów. Oto kilka rad dla osób, które stawiają pierwsze kroki z tworzeniem firmowego fanpage’a.

Uzupełnij kluczowe dane firmy

Klienci szukają na Facebooku nie tylko najświeższych informacji i ciekawostek o firmie, ale między innymi możliwości kontaktu lub bardzo podstawowych informacji. Obsługa firmowego fanpage wymaga więc uzupełnienia danych kontaktowych uwzględniając adres firmy, numer telefonu kontaktowego, numer telefonu dotyczący reklamacji itp. Oczywiście tak prozaiczne kwestie jak godziny otwarcia czy adres stron internetowych powinny być uzupełnione w pierwszej kolejności. To właśnie w dużej mierze tego szukają odwiedzający. Warto też ustawić logo firmy, tło w tle, a nawet dodać przykładowe zdjęcia produktów – pozwoli to utwierdzić w przekonaniu odwiedzających, że trafili na właściwą stronę.

Ustal terminarz postów

Należy zastanowić się nad tym jak często będą pojawiać się posty na firmowym Facebooku i trzymać się tej koncepcji. Wszystko zależy od grupy docelowej i wielkości samego fanpage’a. Jeśli częstotliwość postów nie będzie odpowiednia to nic nie stoi na przeszkodzie, aby ją dostosować do potrzeb społeczności. Należy jednak w początkowym etapie trzymać się pewnego harmonogramu, który pokaże, że firma regularnie chce dostarczać swoim użytkownikom interesujące ich treści.

Wzbudzaj zaangażowanie

Nawet najbardziej ciekawie napisana treść, bez odpowiedniego zaangażowania ze strony społeczności, może przepaść bardzo szybko w zalewie innych informacji. Dlatego wręcz zalecane jest, aby zamieszczane posty posiadały otwarty koncept, czy to w formie pytania, czy też w formie zachęcającej do wyrażenia swojej opinii na dany temat. Ciekawy temat może też zachęcić użytkowników do udostępniania go znajomym, a sama zachęta do udostępniania w formie konkursu może przynieść wymierne korzyści w postaci przypływu nowych fanów.

Reaguj na wszystkie typy komentarzy

Jeśli dany fanpage jest odbierany pozytywnie to i tak od czasu do czasu mogą pojawić się negatywne komentarze. Nie warto zamiatać sprawy pod dywan i udawać, że ich nie ma. Tym bardziej jeśli dany komentarz jest w formie pytania. Niezadowolony klient może stać się dużym problemem, więc należy zwrócić szczególną uwagę na to czy tego typu komentarze istnieją i czy firma na nie już odpowiedziała.

Pomysł na firmowy profil na Facebooku

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.