Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Mińsk Mazowiecki

Doradca klienta – opis zawodu

Praca doradcy klienta, jak sama nazwa wskazuje, polega na obsługiwaniu potrzeb klienta. Podpowiadaniu korzystnych rozwiązań zakupowych, proponowanie konkretnych produktów lub usług firmy, w której jest się zatrudnionym lub firmy trzeciej. Samo doradztwo jednak dzieli się na kilka etapów. Doradca klienta musi owego klienta pozyskać, poznać jego potrzeby, dostosować ofertę oraz przekonać do konkretnych rozwiązań. Relacja w założeniu nie powinna kończyć się na jednej transakcji. Najbardziej cenieni są ci doradcy klienta, którzy budują dłuższe i bardziej systematyczne sieci kontaktów oraz pozyskują klientów na stałe. Ma to też odzwierciedlenie w realizacji planów sprzedażowych, które są doradcy klienta narzucane przez pracodawcę.

Szerszy opis zawodu doradcy klienta jest dostępny na blogu https://www.zlecenia.pl/blog/jak-wyglada-praca-doradcy-klienta/.

Doradca klienta – wymagania na stanowisko

Na ogół pracodawcy wskazują minimalne wykształcenie średnie, co w wielu zastosowaniach – przy zachowaniu predyspozycji osobowościowych – w zupełności wystarcza. Niektóre jednak branże wskazują na potrzebę posiadania wykształcenia wyższego – najlepiej kierunkowego z zakresu ekonomii, finansów, bankowości, ubezpieczeń, motoryzacji, IT albo marketingu czy psychologii. Wszystko zależy od konkretnych usług i towarów, jakie pracodawca doradcy klienta ma w swojej ofercie. To praca dla osób komunikatywnych, posiadających zdolności perswazji, ale też i empatii i zrozumienia dla potrzeb klienta. Doradca musi wykazywać się kulturą osobistą, nienaganną aparycją, ale też świetną znajomością branży, tematyki, którą się zajmuje i aktualnego stanu ofert. Podobnie jak potrafić dostosować ofertę do danego kontrahenta.

Więcej na temat tego jak zostać doradcą klienta znajdziesz na portalu https://www.zlecenia.pl/blog/jak-zostac-doradca-klienta/.

Doradca klienta – warunki pracy

Praca doradcy klienta, w zależności do miejsca zatrudnienia i branży, może odbywać się w warunkach biurowych lub w punkcie obsługi klienta. W innych branżach z kolei wymagane są częste migracje i odwiedzanie klienta w siedzibie jego firmy lub na spotkaniach biznesowych. Niezależnie od tego, praca ta oznacza intensywny kontakt z bardzo różnymi ludźmi. To wystawia na próbę asertywność pracownika oraz jego zdolności negocjacyjne i zawiązywania relacji. Nie jest to zajęcie wolne od stresu – wypełnianie planów sprzedażowych, presja wyników i czasu mogą doskwierać.

Doradca klienta – zatrudnienie i zarobki

Zatrudnienie na tego typu stanowisku można znaleźć przede wszystkim w firmach handlowych i usługowych. Z rozmaitych branż. Z racji tego, że dobry doradca pozyskuje zainteresowanych i skłonnych zapłacić (także i w przyszłości) klientów, jest cenny dla pracodawcy. To odbija się w zarobkach – pensja zaś składa się z części bazowej wynoszącej od 1200 do nawet 8000 zł netto plus prowizja. Najlepsi zarabiają około 15 000 – 20 000 zł.