Niewątpliwie na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce ogromny wpływ ma także sama jakość współpracy z agencją pozycjonowania. Dlatego warto zadbać o dobre relacje z podmiotem, który się tego zadania podejmie. Oczywiście poprawna komunikacja to jedno, a drugie to dobra analiza pracy specjalistów. Mowa tu o profesjonalnym raporcie. Zacznijmy więc od tego, czym jest raport SEO.

Co to raport SEO?

Agencja, która wykonuje pozycjonowanie stron internetowych najczęściej wysyła klientom specjalny raport SEO. Czym jest? To jeden z najważniejszych dokumentów, jakie klient otrzymuje od agencji zajmującej się pozycjonowaniem strony. Raportem tym jest sprawozdanie z prac, jakie w ostatnim czasie zostały wykonane, a także szczegółowe przedstawienie sytuacji, w jakiej obecnie znajduje się pozycjonowana strona. Zwykło się dzielić go na dwa rodzaje. Pierwszy określa, w jakiej formie czy też kondycji jest strona. Ten raport wykonuje się na początku współpracy, przed rozpoczęciem pozycjonowania. Na jego podstawie specjalista najpierw określa możliwości strony, a następnie wyznacza cele, planuje dalsze działania. Drugim rodzajem raportu jest cykliczna relacja z efektów wykonanej pracy. W tym raporcie uwzględnia się już zestawienie wszystkich czynności wykonanych w ramach pozycjonowania, a także efekty, jakie zostały dzięki temu osiągnięte. Jeżeli współpraca z agencją jest długa, wieloletnia, to zwykle raz w roku przygotowuje się zbiorczy raport, zawierający kompleksowe informacje oraz podsumowanie długoterminowych prac przeprowadzonych nad pozycją strony internetowej.

Co najczęściej znajduje się w raporcie SEO?

Co zawiera raport SEO?

Na wstępie warto podkreślić, że raporty te mogą się różnić zależnie od agencji, która oferuje gogle pozycjonowanie stron i raporty te tworzy. Różne agencje posługują się różnymi szablonami. Oczywiście są pewne stałe punkty, które zawiera taki dokument. O nich jak najbardziej warto wspomnieć. Są to przede wszystkim tabele oraz rozmaite wykresy, które wskazują na to, czym jest seo oraz jak działa. Kolejny element to analiza zachowania internautów – użytkowników na pozycjonowanej stronie. Następny punkt to informacja o liczbie pozycjonowanych fraz. Obejmuje też ich listę. Raport zawiera dane, które dotyczą linkowania wewnętrznego. Uwzględnia także informację o liczbie wpisów na serwisach społecznościowych. W raporcie nie może zabraknąć analizy linków przychodzących oraz kodu strony i pracy serwera. Raport zawiera dane na temat zachowania strony w wyszukiwarce. Jeżeli są jakieś błędy na stronie, to dokument ten też je wskazuje. Nierzadko pojawia się w nim analiza contentu witryny.

Ogólnie rzecz ujmując, raport seo podsumowuje, jakie prace zostały zaplanowane na określony czas, które z nich udało się zrealizować, a także, do jakich efektów wszystko to doprowadziło. Jeżeli więc ktoś zleci pozycjonowanie stron internetowych w google i zdecyduje się na usługi profesjonalnej agencji, takie raporty będzie otrzymywał regularnie. To niemal obowiązek ze strony tej firmy.