Erasmus Plus w SP3 - czteroletnia akredytacja i wymiany z Hiszpanii oraz Litwy

W szkolnym korytarzu widać już ślady zmian — nowe pomysły na naukę, więcej empatii w rozmowach i międzynarodowe plany. W Mińsku Mazowieckim Szkoła Podstawowa nr 3 szykuje się do kilku zagranicznych mobilności, a nauczyciele wrócili niedawno z obserwacji szkół poza granicami. To projekt, który ma wpłynąć na codzienną pracę z uczniem o specjalnych potrzebach.
- SP3 z akredytacją Erasmus Plus i projektem KA120-SCH
- Mińsk Mazowiecki gościł partnerów z Litwy i planuje kolejne wyjazdy
SP3 z akredytacją Erasmus Plus i projektem KA120-SCH
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II zdobyła czteroletnią akredytację w programie Erasmus Plus - Akcja 1 - Edukacja Szkolna. W bieżącym roku realizowany jest projekt KA120-SCH, którego celem jest wzmocnienie edukacji włączającej oraz rozwój kompetencji miękkich uczniów: współpracy, komunikacji, empatii i umiejętności rozwiązywania problemów. Dzięki akredytacji placówka ma większą swobodę w planowaniu krótszych i dłuższych wymian oraz szkoleń dla kadry.
Pod koniec listopada czworo nauczycieli z SP3 uczestniczyło w krótkoterminowej mobilności kadry w hiszpańskim Campo de Criptana, gdzie obserwowali pracę szkół, w tym placówki kształcenia specjalnego. Zdobyte tam metody i rozwiązania mają posłużyć lepszej indywidualizacji pracy z uczniami o specjalnych potrzebach, a także stać się materiałem do szkoleń wewnątrzszkolnych.
Mińsk Mazowiecki gościł partnerów z Litwy i planuje kolejne wyjazdy
W październiku mińska “trójka” zaprosiła gości ze Kiejdan na Litwie - uczniów i nauczycieli, którzy wzięli udział we wspólnych lekcjach i zajęciach związanych z edukacją włączającą oraz kształceniem specjalnym. W programie znalazły się m.in. elementy dogoterapii, dramy, arteterapii i terapii sensorycznej, a goście zwiedzili także instytucje kulturalne Mińska Mazowieckiego.
W drugiej części roku szkolnego zaplanowano mobilności uczniów do Hiszpanii i na Litwę, a także udział nauczycieli w zagranicznych szkoleniach i konferencjach. Szkoła zapowiada, że zdobyte doświadczenia będą wdrażane w codziennej pracy z dziećmi, szczególnie z tymi wymagającymi dodatkowego wsparcia.
Mieszkańcy powinni zwrócić uwagę, że projekt to nie tylko wyjazdy i wymiany – to konkretne narzędzia dla lokalnej szkoły. Większa liczba szkoleń dla kadry oznacza, że nauczyciele wracają z praktycznymi sposobami pracy, które mogą szybko zmienić rutynę lekcyjną. Rodzice uczniów SP3 mogą spodziewać się większego zastosowania terapii i metod wspierających rozwój społecznym i emocjonalny dzieci, a placówka zyska większą sieć kontaktów do współpracy z zagranicznymi partnerami.
Źródło informacji: Szkoła Podstawowa nr 3 w Mińsku Mazowieckim.
na podstawie: UM Mińsk Mazowiecki.
Autor: krystian

