Jeśli planujemy remont to powinniśmy zaplanować dokładnie budżet. Co powinniśmy ująć w budżecie? Zarówno kwestie związane z przygotowaniem do remontu, sprawy powiązane z trwającą renowacją, oraz kwestie poremontowe. Przykładowo musimy zadbać o pozbycie się gruzu i innych odpadów w trakcie jego trwania. Dobrym wyborem jest wynajem firmy, która zajmie się dostarczeniem kontenera do którego można składować gruz i inne odpady. Pod adresem strony internetowej http://www.redskip.pl/wywoz-gruzu-minsk-mazowiecki/ można znaleźć więcej szczegółowych informacji na temat tej usługi.
Zakup materiałów
Na początek powinniśmy przygotować dokładną listę materiałów jakie będą nam potrzebne w trakcie remontu. Mowa tutaj nie tylko o takich elementach jak na przykład tapety, farby, płytki łazienkowe, ale również niezbędne narzędzia. Jeśli zatrudniamy ekipę remontową to zwykle nie musimy martwić się o kwestię narzędzi, ale lepiej mieć pod ręką chociażby podstawowy młotek lub długi metr do mierzenia we własnym zakresie. Natomiast przy zakupie materiałów powinniśmy brać pod uwagę nieprzewidziane sytuacje w stylu nieumyślnego uszkodzenia ich przez ekipę remontową lub konieczność przycięcia, bo dany materiał nie będzie wpasowywał się w odpowiednie wymiary. Z tego też względu dojdzie tak czy inaczej do strat materiałowych.
Jeśli kupimy od razu więcej materiałów niż planowane to unikniemy sytuacji w której będziemy musieli udawać się ponownie do sklepu po zakupy. Należy też mieć na uwadze to, że nie zawsze będziemy w stanie znaleźć te same produkty w sklepie po dłuższym czasie. Jeśli więc nie chcemy opóźnień w trakcie trwania remontu, w oczekiwaniu na zamówione produkty, to należy bezwzględnie zadbać o zakup przynajmniej 5% lub 10% więcej materiałów niż te zaplanowane. Niektóre sklepy wychodzą naprzeciw takim potrzebom i umożliwiają zwroty nieużytych produktów.
Wynajem ekipy remontowej
Lwią część kosztów pochłonie wynajęcie ekipy remontowej, co do tego nie ma wątpliwości. Dlatego tutaj powinniśmy się na dłużej zatrzymać i przygotować różne warianty budżetu uwzględniając kilka wycen zaproponowanych przez wielu fachowców. Należy też brać pod uwagę, że ostateczna wycena prac remontowych może znacznie odbiegać od początkowych szacunków. Jeśli więc zauważymy, że cena jednej ekipy znacząco różni się od wycen pozostałych to należy się mocno zastanowić skąd wynika taka różnica. Jeśli mamy możliwość zaoszczędzić nawet niewielką kwotę to należy się nad tym dwa razy zastanowić, bo to wcale może nie przełożyć się na realną oszczędność w dłuższej perspektywie czasu.