Czy jedynie pozycjonowanie wystarczy
Wyszukiwarka Google to elementarne źródło informacji w Internecie, a co za tym chodzi w ogóle - bowiem to Internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji w ogóle. Google wytwarza około 80% ruchu w Internecie. Rzeczą naturalną jest, że każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce ażeby miała ona czołowe miejsca w wynikach Google.
Aby strona mogła znaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na której nam zależy, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane te jako pozycjonowanie strony WWW. O ile SEO to jak sama nazwa świadczy optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania prowadzące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania opiera się nie tylko optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz także budowanie profilu odsyłaczy zwrotnych – czyli off-site.
Jednakże same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą aby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane rezultaty - lub to bezpośrednio sprzedażowe lub też promocyjne bądź inne.
Witryna musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem internautów. Należy zadbać o treść, UX, szybkość ładowania strony, mobilność. Nawet jeśli nasza witryna jest na pierwszej stronie w Google to bez zadbania o te kwestie internauci po wejściu na nią nie zainteresują się tym co mamy dla nich wykonane i szybko ją opuszczą.
Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak i algorytm wyszukiwarki Google.
Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, lub strona stoi się sama. Lub jeśli wchodzili aby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to spowodowała ona wrażenie o jakie tobie chodzi.
Dodatkowo skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, to odpowiednio obrania strategia. Aby dobrze ją ustalić swoje działania sugeruję rozpocząć od audytu pozycjonowania wykonanego przez zaufanego specjalistę.
O co zadbać oprócz SEO
Przede wszystkim treść
Dobre, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeżeli sam nie umiesz dobrze pisać lub po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.
Treść to także zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, ale nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.
Zadbaj o UX - czyli User Experience
Twoja witryna winna być czytelna, nawigacja winna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, witryna musi wyświetlać sie bezproblemowo na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji strony nie może sprawiać problemów.