Na pewno zdarza się ci znajdować takie ogłoszenia jak tworzenie stron, czy pozycjonowanie stron internetowych. Wiele osób związanych z branżą marketingową przestawia się na lepsze optymalizowanie stron i sklepów internetowych pod SEO. Czemu jest to takie ważne?
Marketing a SEO
Osoby nie posiadające wiedzy na temat marketingu mogą nie wiedzieć, że SEO jest nierozerwalnie związane z marketingiem – promowaniem stron. Search Engine Optimalization, w skrócie SEO pozwala na lepszą optymalizację treści na stronie internetowej pod kątem wyszukiwania. Szukając treści potencjalny klient wpisuje wybrane frazy w okno Google, czy też innej wyszukiwarki. W ten sposób znajduje najważniejsze informacje. Zanim jednak do nich dotrze, wybiera wyświetlające mu się strony www. Tu właśnie wkracza SEO, które pozwala na ustawienie naszej strony jak najwyżej na liście wyszukiwanych treści. Im wyżej jest ona umiejscowiona, tym większa szansa, że czytelnik trafi właśnie na nasz blog, czy też sklep internetowy. Frazy kluczowe powinny więc pojawiać się w treści – opisach produktów, artykułach, czy też wpisach blogowych. Dzięki nim promowanie stron jest znacznie prostsze.
Pozycjonowanie stron nierozerwalnie wiąże się z SEO, dlatego podczas tworzenia jakichkolwiek treści warto korzystać choćby z Google Adwords. Znajdziemy dzięki temu narzędziu najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę frazy kluczowe, które wplatamy później w treści na stronie. Optymalizacja stron pod SEO to również cotygodniowy lub co miesięczny audyt SEO – pozwala on sprawdzić jaki efekt przyniosły nasze działania marketingowe. Znajdziemy informacje na temat ruchu na stronie, czy też zainteresowanie konkretnymi treściami lub produktami.
Dlaczego modernizacja stron www jest taka ważna?
Audyt SEO pozwoli sprawdzić, czy pozycjonowanie oraz działania marketingowe dały dobre rezultaty. Wiele wejść na stronę nie kończy się pomyślnym wynikiem – klient wyświetla jedynie stronę, ale nie wyszukuje informacji, przez co my nie otrzymujemy ani zwiększenia sprzedaży produktów, ani środków za wyświetlanie reklam. Dobrze poprowadzony marketing, a także pozycjonowanie stron, np. przez takie firmy jak pozycjonowanie Warszawa i agencję SEO Deva Group, sprawi że czytelnik nie tylko szybciej wyszuka nasze treści, ale przy okazji również zainteresuje się ofertą.
Pozycjonowanie stron jest szczególnie ważne dla sklepów internetowych i usługodawców. Nie zarabiają oni na reklamach, więc ruch na stronie musi dawać konkretne korzyści. Odpowiednio napisane opisy produktów, ciekawie przedstawione grafiki, ale również czytelność strony – to sprawia, że potencjalny klient zatrzyma się dłużej na naszej stronie www. Specjaliści od IT i pozycjonowania stron również mocno naciskają na potrzebę korzystania z usług takich, jak tworzenie stron Warszawa - stron internetowych czytelnych i dopasowanych do użytkowania na urządzeniach innych, niż laptopy i komputery. Dobrze widoczna strona powinna również wyświetlać się na smartfonie lub tablecie. Dzięki tak zoptymalizowanemu działaniu możemy zyskać znacznie więcej klientów, a także ruch na stronie.